top of page

הרכב הגוף בחיטוב

עודכן: 2 בפבר׳ 2021

כמה פעמים קרה לך ששמרת על תוכנית התזונה, התאמנת באדיקות וכשעלית על המשקל, מה רבה האכזבה, המשקל נתקע, תחושת תסכול התעוררה , דבר שעשוי לגרום לנו לוותר, ובמקרה הגרוע ביותר לרוץ חזרה למקרר.

חשוב שנבין שהמשקל שלנו הוא כלי, אחד מבין רבים, להערכת קצב ירידה במשקל.

המשקל לא יכול לקבוע את השיפור בסבולת לב ריאה שהשגנו, את השיפור ברמות הכולסטרול, את התחושה המדהימה של הפעם הראשונה שהצלחת שכיבת סמיכה והוא בטח לא יכול לקבוע את מצב הרוח שלנו.

חשוב להבין שהגוף שלנו הוא לא מכונה, בכל רגע נתון, ישנם תהליכים רבים המשפיעים על המשקל שלנו.

אם תביני את הגורמים שיכולים להשפיע על משקלך, תצליחי לגלות יותר סובלנות לתהליך ואתה תגיע ההבנה שמשקל מראה רק מספר ולא מראה כלום על מה את שווה.

אז מה משפיע לנו על המשקל ומה ניתן לעשות?

1. הרכב הגוף

המונח הרכב הגוף משמש לתיאור היחס בין השומן, העצמות, המים והשרירים בגוף . רקמת השרירים תופסת פחות מקום בגוף האדם מאשר רקמת השומן, הרכב הגוף וגם המשקל יקבעו בסופו של דבר עד כמה נראה רזות.

בתמונה זו אני, באותו הגובה (עדיין), עם אותו משקל גוף בדיוק, משמאל אני לאחר הפסקה של 3 חודשים בפעילות גופנית בגלל ניתוח, מימין יום לפני הניתוח, אני נראת שונה בגלל הרכב הגוף, כמות השומן וכמות השריר.

במילים פשוטות, העצמות והאברים הפנימים בגוף נשארים קבועים, מה שמשתנה זו כמות השרירים או השומנים.

כפי שאת רואה בתמונה מטה, קילו שומן תופס נפח גדול יותר מאשר קילו שריר, קילו הוא קילו אבל הנראות משתנה, כמו כן גם ההוצאה האנרגית, ככל שיש יותר שרירים אנו זקוקות לכמות קלוריות יומית גבוהה יותר, לכן אם נאכל את אותה הכמות הקלורית ונעלה את מסת השריר, תעלה ההוצאה הקלורית היומית ונשרוף שומן גם במנוחה.

כדיי לשנות את הרכב הגוף, אנו צריכות לאבד מסת השומן ו/או לצבור מסת שריר בגוף.

תוכנית אימונים מוצלחת המשלב עבודת כוח ושריפת שומנים כמו בתוכנית שלנו, המשולבת עם תוכנית תזונה מתאימה, מאפשרת לנו לאבד שומן תוך כדי שמירה על מסת גוף רזה, או לבנות מסת שריר בעוד ששומרים על כך שהעלייה באחוזי השומן היא מינימלית.


איך תרגישי את השינוי בהיקפים גם ללא מכשירים מתוחכמים:

כשאת מרגישה חזקה, ומסוגלת לסחוב את כל הקניות ולטפס במדרגות בקלילות, כנראה העלאת מסת שריר חביבה

ירידה בהיקפים נוכל להעריך תוך קבלת משוב מארון הבגדים:

בטן: אחד האזורים היותר מורגשים, אם לפתע חולצת הכפתורים יושבת עלייך נעים ואפילו קצת רופפת במקום להתפוצץ, סימן שאחוזי השומן יורדים בבטן וגם באזור השכמות והחזה.

מותניים: אם הגעת למצב בו את צריכה להוסיף עוד חור בחגורה, זה בהחלט סימן ראשון ובולט לחיטוב הגוף.

ירכיים: כשאחוזי השומן יורדים, היקפי הירכיים יורדים, אם בזמן ההליכה, ירך אחת כ מתחככת פחות ברעותה, זה סימן לשינוי קטן שנותן שינוי ענק בהרגשה.

היקף החזה ירד, כמות השומן בחזה מושפעת מכמות השומן הכללי בגוף (לצערנו ברוב המקרים), כמובן גם מגורמים גנטיים, אך אם את בתהליך בריא של ירידה במשקל, ירידה בהיקף החזה תעיד ברוב המקרים על ירידה ברקמת שומן.

2. עליה בכמות הנוזלים בגוף

אם שתית 3 כוסות מים לפני השקילה, אכלת מאכלים מלוחים עשירים בנתרן שידוע כגורם לצבירת נוזלים, ברור שתראי על המשקל מספר קילוגרמים נוספים. מה כדאי לעשות? 1. להוריד כמות מלח במזון, לאכול פחות אוכל מעובד המכיל כמות מלחים נכבדת.

2. להישקל בשעה קבועה.


3.ההורמונים משגעים גם את המשקל

כמה ימים לפני המחזור החודשי או בזמן המחזור והביוץ לעיתים גורמים לעליית נפח הנוזלים ולנפיחויות בדרגות שונות, לעיתים הפער מגיע עד לשני קילוגרמים תוספת למשקל (מניסיון אישי). מה לעשות? פשוט מאוד, להימנע מלהישקל באותן תקופות, או להישקל ולקחת בחשבון את התוספת האפשרית למשקל.


4.עצירות

לא נעים להודות אבל אם לא רוקנת את מערכת העיכול שלך כמה ימים ומצד שני אכלת כרגיל, בהחלט תראי עלייה של עד שני קילוגרמים שירדו ברגע שגופך יתרוקן שוב. מה כדאי לעשות? 1.להימנע מעצירות ע"י שתיה רבה של נוזלים, תזונה עשירה בסיבים והגברת פעילות גופנית.

2.להשתדל להישקל לאחר שהתרוקנת.


5.משקלים שונים מראים מספרים שונים

אחד הדברים הנפוצים אצלי בסטודיו, היא התגובה של:" אבל אצלי בבית אני שוקלת פחות" תמיד תהיה סטייה בין משקל למשקל.

מה עושים? להישקל במכשיר קבוע ולא להחליף מכשירים.


לסיכום, המשקל הוא רק כלי, אל תתני לו לנהל את מצב הרוח, הבטחון העצמי ואת המוטיבציה שלך.

המדד הטוב ביותר הוא התחושה וההרגשה האישית שלך.

המשקל הוא חלק מהתהליך של אורח חיים בריא, מדד הבריאות מושפע מפרמטרים רבים ולא רק מספרים.

95 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page