top of page

פארק טבע אראבידה - Parque Natural da Arrábida

פארק זה ממוקם רק כ ארבעים דקות נסיעה מליסבון, ומאופיין באקלים ים-תיכוני .יש בו שפע אפשרויות לטיול החל מטיולי הליכה תגריים, טיולי משפחה שליוים על קו החוף , שפע של סיורים מודרכם רגליים או ב 4X4 , שייט דולפינים ועוד.

ממוקם ליד הים, בין סטובל לעיירת הדייגים ססימברה, בפארק הטבע אראבידה יש ​​יופי טבעי שאין דומה לו, שבו הכחול של הים מתחלף עם הגוונים הלבנים של צוקי הקירטון ומעמקי הצמחייה הירוקה המכסה את רכס ההרים.

פארק הטבע אראבידה נבנה על סלע אבן גיר ,מתנוסס גבוההמעל הים משלב בתוכו צוקים גדולים. רכס הרי אראבידה (501 מ' גובה מרבי), שרכס ההרים שלו כולל את רכסי ריסקו, ס. לואיס, גאיטירוס, לורו וס. פרנסיסקו, נוצר לפני כמאה שמונים מיליון שנה, כאשר רכס הרים זה החל להיווצר, אזור זה היה שקוע, ולכן המורפולוגיה הנוכחית נובעת מתופעות אלימות הקשורות לטקטוניקה וסחיפה.

אם תרצו ללמוד עוד על חיי החי והצומח, בקרו במוזיאון האוקיאנוגרפי, המותקן במבצר Nossa Senhora da Arrábida, ליד חוף פורטיניו. כמעט ישירות מולו, אפשר לראות את פדרה דה אניסה, אי קטן המהווה שמורה זואולוגית, בשל הצמחייה התת-ימית שלו. בנוסף לסרה דה אראבידה, הפארק כולל גם רכסי הרים נוספים כמו סרה דו ריסקו, המכיל את הפסגה הגבוהה ביותר לאורך חוף היבשת של פורטוגל -- זהו צוק מרהיב בגובה 380 מ', המשקיף על הים, מ- אשר ניתן להעריך נוף פנורמי בלתי נשכח על האוקיינוס ​​האטלנטי. האזור זכה להערכה על ידי נזירים פרנציסקנים בין המאה ה-16 למאה ה-19, אשר אכלסו את המנזר שעדיין קיים באזור ועשו מדיטציה בקפלות המבודדות הפזורות בהרים. באראבידה תנאים מצוינים לפעילויות חקלאות ומרעה, ובכך נוצרו מוצרים באיכות גבוהה. דוגמאות לכך כוללות את היינות שניתן לגלות באמצעות מסלול היין Costa Azul, המוביל את המבקרים לעיירה הידידותית Azeitão, שם הם יכולים לטעום כמה גבינות טעימות


שבילי הליכה מומלצים:


שביל מעגלי זה באורך 1.1 ק"מ ליד סאו סימאו (São Simão), שטובל (Setúbal). בדרך כלל נחשב מסלול קל, זה לוקח בממוצע 26 דקות . שביל זה נהדר להליכה. השביל פתוח כל השנה ויפה לבקר בו בכל עת.

זהו שביל קטן שלוקח אתכם לחופים היפים והמפורסמים של גלאפינהוס וקואלוס. שני החופים מסומנים בנוף מדהים, המתבטא בניגודיות בין הירוק של ההר לכחול של הים. Praia dos Galapinhos הוא אחד היפים ביותר בפארק הטבע Arrábida, אם לא היפה ביותר, לאחר מכובד כמו היפה ביותר באירופה.

שביל זה באורך 3.2 ק"מ (סה"כ ) הלוך ושוב ליד ססימברה, סטובל.

הוא נחשב מסלול קל, בממוצע 50 דקות .

זהו מסלול פופולרי להליכה, השביל פתוח כל השנה ויפה לבקר בו בכל עת.

מסלול פנטסטי שלוקח אתכם אל השרידים המדהימים של עידן היורה, שנוכל לקרוא לו סיור הדינוזאורים. השביל מתחיל במגרש החניה מול מקדש קאבו אספיצ'ל, עובר ליד הקפלה בשיפוץ ולאורך קו החוף עד חצי האי מצפון לכנסייה, ולבסוף מגיע לעקבות הדינוזאורים, נקודת העניין המשמעותית ביותר של המסלול כולו.




מסלול הליכה מעגלי קצר של חצי קילומטר לכיוון לחוף קסום : מתחילים ב : https://goo.gl/maps/WR2EhHqNQpFmBfM49

עד להגעה : ל Lapa de Santa Margarida

השביל בין שיחים עם מדרגות חצובות חלקן בסלע קליל ונחמד.






שביל זה שאורכו 6.8 ק"מ הלוך ושוב ליד ססימברה, סטובל.

נחשב מסלול קל- בינוני, בממוצע כשעתיים הליכה. השביל פתוח כל השנה ויפה לבקר בו בכל עת.

המלון נמצא במרחק הליכה קצר מפראיה דו אורו (Praia do Ouro) לפורטה דו קבאלו (Forte do Cavalo), שניהם ממוקמים בכפר ססימברה (Sesimbra), השייכים למחוז סטובל (Setúbal), למחוז אסטרמדורה (Estremadura) לשעבר ולאזור מטרופולין ליסבון (Lisbon Metropolitan Area).

בפראיה דו אורו יש בדרך כלל ים חולי ורגוע מאוד עם שיפוע קטן, ללא שוליים, מה שהופך אותו לאידיאלי למשפחות וילדים.

פורטה דו קוואלו הוא אחת האטרקציות של מסלול זה, שהוא מבצר ימי שנבנה בבנייה מאבן ולבנים, עם תוכנית מצולעת לא סדירה, בסגנון מנייריסט. המבצר נבנה כאלמנט הגנה באזור.

מקומות שעוברים במסלול: Monumento Natural da Pedra da


המסלול המעגלי המשולב בתוך פארק הטבע אראבידה מזמין אתכם לטיול נעים וקצר. הוא באורך 1 קילומטר ונחשב קל , גג רבע שעה הליכה, במהלך ההליכה, תוכלו ליהנות מאזור בעל עניין נופי, היסטורי וטבעי עצום. נקודות העניין העיקריות הן נקודת התצפית מינה דה ברצ'ה דה אראבידה (Mina de Brecha da Arrábida) וחורבות המחצבה הנטושה של ברצ'ה דה אראבידה (Brecha da Arrábida).

השביל פתוח כל השנה ויפה לבקר בו בכל עת.


הכירו את השביל הזה באורך 1.8 ק"מ הלוך ושוב ליד סאו לורנסו, סטובל. בדרך כלל נחשב מסלול קל, זה לוקח בממוצע 22 דקות כדי להשלים. זהו מסלול פופולרי לריצה והליכה, אך עדיין תוכלו ליהנות מקצת בדידות בשעות שקטות יותר של היום. השביל פתוח כל השנה ויפה לבקר בו בכל עת.

שביל שייקח אתכם לפראיה דו קריירו (Praia do Creiro) היפה או לפראיה דה אניצ'ה (Praia da Anicha), הממוקם בסמוך לפורטיניו דה אראבידה (Portinho da Arrábida) הציורי, אחד היעדים הפופולריים ביותר בפארק הטבע אראבידה (Arrábida Natural Park). חוף זה מוקף בנוף מרהיב המזכיר את החופים הפראדיסיים של דרום מזרח אסיה, מה שהופך אותו למקום מועדף על משפחות עם ילדים קטנים. בצד המזרחי של החוף, שהוא בדרך כלל הרגוע ביותר, יש כמה סלעים ואיון וולקני קטן המכונה פדרה דה אניצ'ה. כאן תוכלו למצוא מספר מסעדות המתמחות בדגים ופירות ים טריים.

טיול רגלי מאורגן


סיורי צפרות: חברה ותיקה בשם : mirasado מפעילה מגוון סיורים.

8 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page