top of page

קרנבל המסיכות בכפר - Aigra Nova Corrida do Entrudo

עודכן: 17 ביוני 2023


הרבה שואלים אותי מה כל כך מושך אותך בפורטוגל? הדבר הראשון שעולה לי לראש זה האנשים!

אני מאוהבת בנופים, בקצב של חיי הכפר, באוכל וביין הנהדרים, אך בעיקר בתושבים שיצא לי להכיר במסעותיי לפורטוגל. כל כך אדיבים, חמים, מחוברים למסורת שלהם וגאים במנהגיהם.

בספטמבר האחרון, טיילתי עם משפחתי באזור מרכז פורטוגל סביב Lousã והגענו לאחד מארבעת כפרי הצפחה ב gois.

שם נחשפנו למנהגים עתיקים כמו "הכנת לחם מסורתי" , לבתי הצפחה המרשימים, לאנשים מסבירי הפנים ולסיפור על הקרנבל הבא :Corrida do Entrudo




קרנבל המסיכות בכפרי הצפחה .

בכפר Aigra Nova בכל שנה , ביום ראשון של הקרנבל בפורטוגל, קמים מוקדם ובהתרגשות רבה.

בכפר הקטן הזה מתאספים החוגגים ב-8:30 בבוקר כדי להתחיל את קרנבל דו אנטרודו, טקס שמתקיים מדי שנה. החוגגים הולכים בחבורות אל הכפרים האחרים: Pena, Cerdeira, Esporão, Ponte de Sótão, ומסיימים שוב באיגרה נובה.

המטרה היא לעשות "מתיחות" בכל כפר שהם מבקרים. "זה מצחיק את הכפר, מוציא קצת מהשגרה", מבהיר חורחה לוקאס, חבר מועצת המנהלים של Lousitânea – Liga de Amigos da Serra da Lousã, הישות המארגנת את האירוע והיא גם עמותה .

מרוץ ה-Shrovetide of Aldeias do Xisto de Góis, התחיל כבדיחה לפני כמה שנים והפך למסורת מדליקה.

כשהאירוע החל למשוך יותר אנשים מכל רחבי הארץ, החליטה לוסיטנאה ליצור תקנון השתתפות עם סט המלצות "לשמור על קפדנות בחגיגת מסורת זו", כפי שניתן לקרוא באתר העמותה. התקנה מבוססת על רישומי האוכלוסייה המקומית בעל פה. לוסיטנאה מזהירה שכדי "לנהל את חג השבועות" ולהיות חלק מקבוצת החוגגים, יש צורך להיות קפדני בדרך ההשתתפות. לכן, הם נותנים טיפים איך להכין מסכת שעם משלך ולקשט אותה, איך להתלבש בבגדים ישנים, המכסים את כל הגוף שלך.

למרות שאין רישומים כתובים או צילומיים המוכיחים את השימוש במסכות שעם בעבר, מה שבטוח הוא ש"אנשים פשוט התחילו לרצות ללבוש מסכות שעם", שהפכו לסימן מסחרי טריטוריאלי של ה-Aldeias do Xisto de Gois.

יש אפילו אומן מקומי, José Cerdeira, שלקח את הנושא הזה והחל לפתח מסכות שעם.


חלק מהמירוץ גברים מתלבשים בבבגדי נשים ומכינים מסיכות שעם העשויות מקליפות עצים

ונשים מתלבשות בבגדי גברים.

בעיקרון, הכוונה של החוגגים היא הטעיה, צחוקים ומעשי קונדס וחשוב שלא יזוהו.

בנוסף להפרת שלוות הכפרים ביום זה, לחוגגים יש גם המשימה "לשחרר את השד מהבקבוק", ביטוי בו השתמש מנואל קלארו וכבר הפך למסורת קרנבל. הטקס מורכב מלקיחת משפך מתכת גדול וישן (המשמש בבתי יין ויקבים) ותוך כדיי חביטה במוטות מתכת עליו לצעוק בקול רם את את הרכילות שנאספה במהלך השנה על תושבי הכפרים.

לאחר ביקור בכל הכפרים, הגעתם לאיגרה נובה, הגיע הזמן לטעום כמה מהחטיפים הטובים ביותר באזור. התפריט כולל מרק הרים עם בשר, ביפנאסואספיצ'דה. הכל בליווי ברנדי של דבש מהאזור.





לאחר ארוחת הצהריים יש רקדן בכיכר הכנסייה, מלווה בקונצרטינה ובחליליות. לאחר מכן מגיע האתגר להגיע לבשר חזיר ודגי הבקלה שתקועים על גבי מקל מעבר למדורה קטנה.

הם מזמינים את כל הצעירים והספורטאים שרוצים לדלג מעבר למדורה כדי לקבל את הבשר ודג הבקלה.

מרוץ ה-Shrovetide of Aldeias do Xisto de Góis מסתיים בשריפת Shrovetide, בה נשרפת דמות ענקית של החוגגים במרעה רחב, בעוד המשתתפים רוקדים ומשחקים סביב המדורה .

התמונות לקוחות מאתר העמותה : lousitanea כל הזכויות שמורות לה.




45 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page